بررسي نقل‌وانتقالات پرسپوليس در نيم‌فصل
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:پرسپولیس,نقل و انتقالات, | 16:47 | نويسنده : امیرحسین خرمپور

خروجي‌هاي پرسپوليس؛ خارجي‌ها، جوان‌ها، شاكي‌ها

در ابتدا نگاهی می‌اندازیم به نقل و انتقالات پرسپولیسی‌ها در نیم فصل. قرمز‌ها که تا اینجای مسابقات از ۲۵ بازیکن استفاده کرده‌اند اکنون ۹ نفر آن‌ها را جدا شده می‌بینند، روبرتو سوسا اولین جداشده پرسپولیسی‌ها بود که در ميانۀ بازی‌ها به دلیل مصدومیت سنگین قرارداد خود را فسخ کرد و به عنوان مطمئن‌ترین بازیکن قرمز‌ها در هافبک دفاعی دست این تیم را خالی گذاشت! سوسا تا قبل از مصدومیت ۲۱۳ دقیقه بازي كرده بود. به غیر از وی ایمون زائد هم تقریبا از هفته‌ها پیش به دلیل نارضایتی از نیمکت‌نشینی و مسائل دیگر جدایی‌اش از تیم مسجل شده بود، البته وی امسال ۲۰۹ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد اما نتوانست گلی به ثمر برساند.

 

اما 6 بازیکن هم در لیست مازاد یحیی گل‌محمدی حضور داشتند كه نشستن يحيي روي نيمكت سرمربيگري باعث جدایی‌شان از پرسپولیس شد. اولین و محتمل‌ترین بازیکن جداشده سامان آقازمانی است، بازیکنی که هیچگاه نتوانست در دل هواداران این تیم جا باز کند. وی ۴۹۶ دقیقه در نیم‌فصل به میدان رفت و البته نتوانست مهرۀ قابل اتکایی در هافبک دفاعی باشد. حمیدرضا علی عسگری جدا شده بعدی بود. بازیکنی که آچارفرانسه مربیان سابق این تیم بود بعد از شش سال و کاملاً ناگهاني در لیست مازاد قرار گرفت و اخیراً به همراه آقازمانی به تیم مربی سابق خود یعنی علی دایی پیوستند.

علی عسگری ۳۰۵ دقیقه در نیم‌فصل به میدان رفت. بازیکن مورد نظر بعدی که هنوز جدایی‌اش به طور رسمی انجام نگرفته مهرزاد معدنچی است كه شايد همانطور که بی‌سرو صدا به این تیم پیوسته جدا شود. وی که در نیم‌فصل ۱۹۰ دقیقه به میدان رفت هرگز نتوانست سمت چپ این تیم را بیمه کند. اما جواد کاظمیان ناراضی‌ترین بازیکن جداشده پرسپوليس بود. کاپیتان سوم پرسپولیس که در بازی‌های نیم‌فصل روی هم رفته ۶۵ دقیقه كاپيتاني این تیم را به عهده داشت ۴۸۰ دقیقه برای سرخپوشان به میدان رفت و یک گل هم در بازی با نفت آبادان به ثمر رساند. کاظمیان حالا به تراکتورسازی پیوسته تا با درخشش در این تیم احقاق حق کند و نشان دهد ناراحتی‌اش برای جدایی از پرسپولیس بی‌دلیل نبوده است.

افشین اسماعیل‌زاده جوان هم نفر بعدی این لیست است که در نیم‌فصل فقط ۴۵ دقیقه برای این تیم به میدان رفت و البته از دیگر بازیکنان جوان جداشده این تیم باید از سعید قدمی نام برد که اصلا برای این تیم به میدان نرفت. اما تاکنون آخرین جدا شده پرسپولیس را باید شهاب گردان دانست، دروازه‌بانی که هواداران امید زیادی به وی داشتند اما هرگز نتوانست موفقیت سال‌های قبل خود را تکرار کند، گردان ۵ بازی برای پرسپولیس به میدان رفت که ۸ گل دریافت کرد و به نوعی در دریافت بعضی از آن‌ها مقصر اصلی بود.

ورودي‌هاي پرسپوليس؛ جابجايي گلر و پوشش هافبك دفاعي

اما چهار بازیکن به پرسپولیس پیوسته‌اند که دو نفر آن‌ها در پستی که پاشنه آشیل پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شد قرار دارند. پست هافبک دفاعی به نوعی اصلی‌ترین ضعف قرمز‌ها محسوب می‌شد که با جذب این دو بازیکن ترمیم شد. رضا حقیقی هافبک جوان و خوش‌استیل سابق فجری‌ها با ۸۸۴ دقیقه (که مصدومیت باعث بیشتر نشدن بازی وی شد) و عادل کلاه‌کج بازیکن سابق سپاهان با ۷۰۳ دقیقه بازی برای اصفهانی‌ها به پرسپولیس پیوستند. نکته جالب در مورد این دو بازیکن اینکه هر دو در نیم‌فصل یک گل به ثمر رساندند و هر دو هم گلشان را به همین تیم فعلی‌شان زدند!

رضا محمدی در درون دروازه بازیکن بعدی است که جایگزین گردان در این تیم شده، وی برای سپاهان در نیم‌فصل ۵۴۰ دقیقه به میدان رفت و تقریباً بازی‌های خوبی هم به نمایش گذاشت، آخرین بازیکن پیوسته به این تیم هم مارکو پروویچ است که گویا سابقه بازی در ستاره سرخ بلگراد را دارد و البته در سمت چپ به میدان می‌رود که متناسب با تفکرات گل‌محمدی احتمالاً پرسپولیس در این قسمت بسیار به این بازیکن نیاز داشت.

 

به هر حال بازیکنانی که از پرسپولیس جدا شدند هیچ‌کدام جزو بازیکنان اصلی و تاثیرگذار این تیم نبودند و باید عنوان کنیم بازیکنان جذب شده مخصوصاً رضا حقیقی بازیکن گمشده‌ای بود که قرمزهای پایتخت شدیداً به آن نیاز داشتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فيلم
  • قالب وبلاگ